Tuesday, January 29, 2013

Alhamdulillah...Selamat Sampai Tempat Yang Di Tuju...

Assalamualaikum ....

Ini cerita ahad yang lepas...we attend wedding invitation sedara belah
abah aku dekat Taman Bukit Mewah...Datang kejap je as we all
ada satu lagi invitation dekat Adela Kota Tinggi...

We all ikut highway yang baru tuh Senai - Desaru...
Memang lengang mungkin belum ramai yang tau or nak ikut 
jalan tu...

Cerita nih terjadi selepas we all bayar toll RM11 lebih(tak hingat lar 
lebih tu berapa)....Aku dah rase cam ada yang tak kene dengan tyre
aku tapi aku tengok hubby relax ajer...Aku pun relax lar...
Then aku rase cam makin tak sedap hati terus ajer aku tegur hubby...
Belum habis aku cakap terus pommmmm..Tyre keter aku meletup dowh..
Wow nasib baik hubby tak panic...Terus ajer dia ketepi bahu jalan...

Tengok betapa buruk nyer tyre keter aku....
ohmaigod ohmaigod ohmaigod...

Nak di jadi kan cerita...Dengan matahari panaz terik tu we all anak beranak
berdiri dekat tepi jalan sementara hubby betul kan tyre keter...
Ya Allah dugaan buat aku anak beranak...Dan yang malang nyer , 
bukan hanya setakat tyre keter ajer...tapi melibat kan air cond jugak...
Dia punyer pommmmm sampai patah tube air cond yang ada dekat
lapisan atas tyre tuh...Mood untuk ke jemputan kahwin pun hilang
 melayang bersama panaz terik nyer hari tu...

Dah siap ganti pakai tyre spare hubby pun cakap ...' hoccay jom'...
Maka we all pun terus kan lar jugak wedding invitation tuh...Sebab
sedara kan...Kalau just fwen memang aku patah balik jek ke JB...

Then we all bertolak balik arround 430pm...Jalan dekat bandar Kota...
Sebey kedai tyre..Alhamdulillah ada yang bukak...Maklum lah hari minggu
kan takut semua tutup....So selesai sudah ganti 2 tyre baru...
RM nyer terbang melayang fly fly away macam mood aku tadi...
And now tinggal nak ganti tube air cond je....Benda ni susah nak dapat..
Nak kene order ber hari hari malahan berminggu minggu sebab PROTON
control...Ermmm apa apa je la....Asal kan kereta aku kembali ber'ekon'
seperti sedia kala....Panaz berlendir beb tak de air cond...Dah lar dekat JB ni
tengah panaz terik...

Walaupun we all di duga dengan kejadian yang tidak di ingini itew ...
aku amat bersyukur kerana aku selamat pergi dan pulang dan
dapat aku meneruskan hari hari yang mendatang dengan lebih
tabah....Bahawasanyer pengalaman mendewasa dan mematang kan
aku....

YA ALLAH..SYUKUR PADA MU....

Wassllam...

Thank you for reading this entry...




No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment