Thursday, February 13, 2014

CNY Holiday - Gua Kelam - Perlis

Assalamualaikum...
 
Hoccay n3 hari ni terlebih rajin nak tepek pica's ya...
Nak baca ke nak tengok pica je tak baca ke atau tak mo tengok
langsung pun hoccay...Aiman tak kesah...
Sebab memang tau blog ni pun memang tak ada pengunjung pun...
Kalau ada yang sudi berkunjung tu me ucap kan terima kasih
sangat sangat....Luv's U..
 
Beredar dari Taman Ular tadi kami makan dulu as jam pun
dah petang perut memasing dah berkeroncong...
 
Masakan orang sini ada beza sikit dengan masakan orang Johor
yang mana masakan orang sini kebanyakan yang me makan
manis...Walaupun manis ke masin terlebih ke makan jek la...
Warung yang we all singgah ni memang sedap lauk pauk dia
even dah petang pun still banyak lagi pilihan sampai tak tau nak pilih
yang mana...
 
Destinasi seterus nya kami ke Gua Kelam yang terletak di perlis..
 
 
Nampak itu gua...Kejap lagi me nak panjat & masuk itu gua...
 
Gua Kelam Cave Of Darkness - Perlis...
 
Memang gelap pun dalam gua nie..Maklumlah nama pun gua kan..
Yang ni baru nak masuk dalam sebab tu still ada cahaya...

"SECRET GARDEN GUA KELAM"
 
Selepas menempuh onak dan duri sepanjang berjalan dalam gua ,
sampai jugak me ke sini...(beronak dan berduri lar sangat kan)...

Perjalanan dalam gua boleh di katakan mencabar jugak la sebab
dia gelap pastu melalui jambatan yang ala ala jambatan gantung
cuma tak berapa nak gantung sangat lar...Pastu ada yang dia punya papan
tu dah terbolos..Memang carik nahas kan kalau terjatuh ke bawah..

Berehat kejap kat taman secret garden nie...
Budak budak pun bukan tau penat asik berlari sana sini
me takut jatuh je tersandung batu tu...Tapi ada diorang kesah....??
Haish...

We all lepak sini sampai nak hampir time maghrib baru kami
beredar menuju ke next destinasi....

We all ke Padang Besar , Perlis pulak...
 
Barang kat sini murah murah katanya tapi memang murah
giler...Darien beli keter control kat Bazar Karat JB rm58.00 kat sini
hanya rm28.00..Keter , size dan brand yang sama...
Nampak tak beza nya...Tapi kalau di kira dari sudut
cost minyak + tol & what ever yang seangkatan dengan nya
memang patut pun kalau rege tu melambung mahal bila
tiba ke Selatan tanahair...
 
Me tak dapat beli apa sebab we all sampai sini dah time maghrib
dan tak tau pun dia tutup cepat around 8:30pm..Ingat cam Bazar
Karat JB tu yang tutup subuh hari...Time me sampai kat
tempat jual bag tu diorang dah kemas kemas & lampu pun
dah tutup ....Errrmmmm boring jek...
 
Beredar dengan penuh kesakitan yang membengkak di
hati...
 
Malam tu balik dari Padang Besar kami ke rumah Parents
En.TG kat Pendang , Kedah...Makan makan minum minum
borak borak dan hampir tengah malam jugak baru nampak
 bumbung homestay...
 
Balik terus kemas kemas as sok tenghari dah nak kene check out...
 
wassallam..
 
Thank you for reading this entry!!

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment